Mindent megtettem!...???


"-Egy mondat a Talmudból: "Aki egyetlen lelket is megment, az egész világot menti meg."
- Többet is megmenthettem volna. Sokkal többet.
- Nem tudom. Talán...
- Sokkal többet.
- 1100 ember köszönheti önnek az életét. Nézzen rájuk.
- Ha több pénzem lett volna... Olyan sokat eltékozoltam. Nem is sejti...
- Eljövendő nemzedékeket mentett meg.
- Nem tettem eleget.
- Rengeteget tett.
- Az autó. Goeth megvette volna.Miért tartottam meg? Tíz embert menthetett volna meg. Tíz embert.Még tizet.
És ez a jelvény... ez két ember. Aranyból van. Még kettő. Adott volna kettőt érte. De legalább egyet. Adott volna még egyet. Még egy embert. Egy élő ember, Stern. Ezért. Kihozhattam volna...még egy embert, de nem tettem. Nem tettem!"

A kérdés örökre, mindig, mindenre megmarad: mindent megtettem?

Megjegyzések