Elköteleződés! Mit is jelent? És miért olyan nehéz! Na meg minek is kellene? :)

"Elköteleződni nehéz, mert ha valaki elköteleződik, akkor, valamiképpen a jövőjéről is döntést hoz. És azt mondja, hogy minden nehézségem ellenére, minden bizonytalanságom ellenére, minden gyöngeségem ellenére én beállítom az életemet egy irányba és ebbe az irányba akarok menni. Közben pedig azt is el tudom képzelni, hogy lesznek elszomorító szavak, vagy elszívó erők és én mégis valamiképpen egy jövőt kijelölök magamnak és abba az irányba nézek! Ez mindenképpen megterhelő emberi feladat. Ha szeretnénk az életet "megúszni" akkor igyekszünk nem elköteleződni! De ha nem köteleződünk el, akkor az életünk nagyon gyakran kiürül vagy ellaposodik. Akkor csodálkozunk, hogy mi nem stimmel, hogy mit tettünk úgy ahogy nem kellett volna." Pál Feri atya
Nekem tetszik... talán pont azért, mert egy kicsit fricskát mutat a fogyasztói társadalomnak, az "addig legyél valakivel, addig csinálj valamit, amíg az igényeidet kielégíti, ha felmerül egy probléma nehogy gondolkodj rajta, dobd ki, cseréld le..." Persze ilyenkor elfelejtjük, hogy néha mi is állhatunk a másik oldalon, ahogy a karma törvénye mondja: ki kell próbálni mindent a másik oldalról is! És ilyenkor jön a szokásos sablon szöveg: a másik a hülye...majd pedig hallgatom:  "világomban minden rendben van"(B.B), a másik a hülye... :)
Ilyenkor nincs rendben minden a világomban, akárhányszor is meghallgathatom... felismerni, hogy én is részese vagyok a körülöttem lévő dolgoknak, történéseknek (vagy egyenesen észrevenni, hogy minden belőlem indul) kemény meló, rögös út, mint az elköteleződés...
Te úton vagy már? Turistabakancsot fel, nem lesz könnyű séta!  :)


Megjegyzések